Джордж Эдвард Вудберри американский литературный критик и поэт
Образование
Вудберри родился в Беверли, штат Массачусетс, 12 мая 1855 года. Вудберри (Woodberrys) или Woodburys (Woodburys) - различные написания названия существовали рано утром и, с момента заселения северного побережья, были родом из Беверли и близлежащих портовых городов. Получив подготовку в Эксетерской академии имени Филлипса, он поступил в Гарвардский колледж в 1872 году. Однако по причине плохого состояния здоровья он не смог продолжить учебу в своем классе. В 1875 году он вновь поступил на работу, а в 1877 году окончил учебу. Другим уважаемым членом был тогдашний губернатор штата Массачусетс.
Вудберри получил высшую последнюю награду по философии и был удостоен Орации на церемонии открытия. Это эссе, посвященное "Отношениям Палласа Афин с Афинами", обязано своим сохранением в постоянной форме тому факту, что ему было запрещено представлять его из-за неодобрения его содержания Комитетом соответствующего факультета. Его друзья из колледжа попросили его дать согласие на печать небольшого тиража, копии которого в настоящее время редки. Это и его ранние студенческие стихи, из которых есть выбор в "Стихах адвоката Гарварда" (1876), были его первыми фруктами.
Профессорство
В 1877-78 гг. исполнял обязанности профессора английского языка и истории в Небрасском университете. В 1878 году он переехал в Нью-Йорк в качестве помощника редактора журнала The Nation, а в следующем году переехал в Кембридж, где продолжил редакторскую работу, помимо участия в выпуске журнала Atlantic Monthly and Harper's. В 2007 году он был переведен на работу в редакцию журнала The Nation. В 1880 г. он был отозван в Небраску, где в течение двух лет занимал должность английского профессора, но в конце того времени вместе с несколькими доцентами факультета был уволен с кафедры по итогам одного из конкурсов, ставших привычными в ранней жизни западных колледжей.
Работа
Осенью 1882 года появилась "История резьбы по дереву" (арфисты), написанная не в технической манере, а в приятной, культивирующей симпатии к предмету как к искусствоведению. Следующие два года были спокойно, но напряженно проведены в Беверли. The North Shore Watch: a Threnody был впервые напечатан в 1883 году в частном издании тиражом двести экземпляров. Два года спустя был опубликован его Эдгар Аллан По, один из заметных успехов серии "Американские люди букв", и работа, которой его автор, возможно, наиболее широко известен. Она почти сразу стала признанным авторитетом в отношении По и оказала истинную услугу американской литературе, развеяв некоторые мифы о народных традициях.
В 1885 году Вудберри отправился в Италию, но вскоре вернулся, видимо разочарованный своим путешествием, в котором видел много в чужих условиях жизни, чтобы расстроить и потревожить его. Вскоре после этого события пришла его "Моя страна". Сначала она произвела очень ограниченное отдельное впечатление; затем в 1888 году профессор Джон К. Пейн, используя стихотворение в качестве либретто, написал кантату "Песнь хвалы", которая была исполнена на фестивале в Цинциннати в том же году. Зимой 1888-89 года Вудберри снова побывал в Италии, на этот раз в более счастливом настроении. В 1890 г. была опубликована книга "Северная береговая вахта и другие стихи, исследования в литературе и жизни".
В течение двенадцати лет Вудберри был почти постоянным писателем литературной части "Нации". Он также, во время редактирования Олдриха, был анонимным, и по этой причине был в состоянии, тем более силой, заявить о своей критической силе в Атлантическом ежемесячнике. В 1882 году он подготовил один доклад для журнала "Двухнедельный обзор", а в 1888 году регулярно писал, в основном на литературные темы, для газеты "Бостон Пост". Автор статьи "Американская литература" для 11-го издания "Британской энциклопедии" (1910 г.) под инициалы "G.E.W.".
В 1891-1904 гг. он был профессором сравнительного литературоведения в Колумбийском университете. Он был избран в Американскую академию искусств и литературы. После смерти в 1930 году Поэтическое общество Америки посмертно наградило его одной из первых трех медалей "Мороз" за пожизненные достижения в поэзии. В его честь названа комната поэзии Вудберри при Гарвардском университете.
Дома
Лето он провел в Беверли, зимы - в Бостоне, где спокойно жил среди друзей. К нему молодые мужчины ходят легко, уверен, что он помнит дни своей молодости и любит их тем лучше для этого.
Критический размах ума Вудберри хорошо проявляется в здравом уме и рассудительности исследования По, в эссе о Китсе, в замечательной статье о столетии Байрона и в трезвом восхищении Шелли, пронизанном почти всем, что он написал. В Треноди, в его сонетах и одиноких стихах, таких как "Птичка Виктора", мы узнаем что-то о его силе и сладости. Говорят о его поэзии, что в ней нет "любви", и все же работа его самого полного выражения "Агафон" - это полностью Любовь. Дух красоты и рвение к мудрому, умеренному демократическому строю - все это присутствует на каждой странице. В своей прозе он, кажется, освобождает от бремени того, что, по его мнению, он должен сказать, будь то в мягкости или твердости; в своих стихах он может легко
George Edward Woodberry, Litt. D., LL. D. (May 12, 1855 – January 2, 1930) was an American literary critic and poet.
Education
Woodberry was born in Beverly, Massachusetts, on May 12, 1855. The Woodberrys or Woodburys—various spellings of the name exist—immigrated early and, since settlement took root on the North Shore, have been native to Beverly and neighboring seaport towns. Receiving his preparation at the Phillips Exeter Academy, he entered Harvard College in 1872. Owing, however, to ill health, he was unable to continue with his class. He re-entered in 1875 and was graduated in 1877. Another distinguished member was the then Governor of Massachusetts. Woodberry took highest final honors in philosophy, and was awarded an Oration at Commencement. This essay, on the "Relation of Pallas Athene to Athens", owes its preservation in a permanent form to the fact that he was forbidden to deliver it, because of the disapproval of its substance by the Committee of the Faculty in charge. His college friends asked his consent to print for him a small edition, copies of which are now rare. This and his early college poems, of which there is a selection in ‘’Verses from the Harvard Advocate’’ (1876), were his first-fruits.
Professorship
In 1877-78 he was acting Professor of English and History in the University of Nebraska. In 1878 he went to New York as an assistant editor on The Nation, and in the following year, moved to Cambridge, where he continued his editorial work, besides contributing to the Atlantic Monthly and Harper's. In 1880 he was recalled to Nebraska, where for two years he held the English professorship; but at the end of that time, together with several associates in the Faculty, he was dismissed from his chair, as a result of one of those contests usual in the early life of Western colleges.
Works
In the fall of 1882, the History of Wood-Engraving (Harpers) appeared, written, not in a technical manner, but in pleasing, cultivated sympathy with the subject as a study in art. The next two years were quietly but busily spent in Beverly. The North Shore Watch: a Threnody, was first printed in 1883 in a private edition of two hundred copies. Two years later was published his Edgar Allan Poe, one of the marked successes of the "American Men of Letters Series", and the work by which its author is perhaps most widely known. It became almost at once the recognized authority on Poe, and did a true service to American literature in dispelling some myths of popular tradition.[1]
Woodberry went to Italy in 1885, but soon returned, apparently disheartened with his journey, in which he saw much in foreign conditions of life to distress and disturb him. Soon after this experience, came his My Country. It first appeared in a very limited separate impression; then in the Atlantic Monthly and in 1888, Professor John K. Paine, using the poem as a libretto, composed a cantata, A Song of Praise, which was performed at the Festival at Cincinnati in that year. Woodberry again visited Italy in the winter of 1888-89, this time in happier mood. During 1890, the North Shore Watch, and Other Poems, and Studies in Letters and Life were published.[1]
For twelve years, Woodberry was an almost constant writer to the literary portion of The Nation. He also, during Aldrich's editorship, was anonymously, and for this reason able, the more forcibly, to assert his critical strength in the Atlantic Monthly. He contributed one paper to the Fortnightly Review in 1882, and during 1888 wrote regularly, mostly upon literary topics, for the Boston Post. He contributed the entry on American Literature to the 11th edition of the Encyclopædia Britannica (1910) under the initials "G.E.W.".[2]
In 1891–1904 he was professor of comparative literature at Columbia University. He was elected to the American Academy of Arts and Letters. He wrote a number of books as well.[1] After his death in 1930, he was posthumously awarded one of the first three Frost Medals for lifetime achievement in poetry by the Poetry Society of America. The Woodberry Poetry Room at Harvard University is named in his honor.
At home
His summers were spent in Beverly, his winters in Boston, where he lived quietly among a few friends. To him younger men go easily, sure that he remembers the days of his own youth and loves theirs the better for it.
“The critical reach of Mr. Woodberry's mind is well shown in the soundness and judgment of the study of Poe, in the essay on Keats, in the remarkable paper on the Byron centenary, and in the sober admiration for Shelley shot through nearly all he has written. In the Threnody, in his sonnets, and single poems like "Victor's Bird," we learn something of his strength and sweetness. It has been said of his poetry that there is no "love" in it, and yet the work of his fullest expression, "Agathon", is wholly of Love. The spirit of beauty, and a zeal for a wisely tempered democracy—these are on every page. In his prose he seems to deliver the burden of what he feels that he ought to say, whether in softness or in firmness; in his verses one may easily discover what most the poet cherishes. He takes nobody by storm; like the kingdom of heaven, but unlike so many of his craft, he does not come by violence, either in his personal appearance and manners or in the structure and form of his thought.”
Selected list of works
A History of Wood-engraving (1883)[3]
Studies in Letters and Life (1890)
Heart of Man (1899)
Wild Eden (1899)
Makers of Literature (1900)
Nathaniel Hawthorne (1902)
America in Literature (1903)
Swinburne (1905)
The Torch: Eight Lectures on Race Power in Literature (1905)
Emerson (1907)
The Appreciation of Literature (1907)
Great Writers (1907)
Life of Poe (two volumes, 1909)
The Inspiration of Poetry (1910)
Wendell Phillips (1912)
A Day at Castrogiovanni (1912)
North Africa and the Desert (1914)
Two Phases of Criticism (1914)
Ideal Passion | Sonnets (1917)
Other publications:
Edgar Allan Poe in the "American Men of Letters" series (1885)
The North Shore Watch, and Other Poems (1890)
Works of Edgar Allan Poe (ten volumes, 1895) With Edmund Clarence Stedman
Collected Poems (1903)
The Kingdom of All Souls, poems, (1912)
The Flight and Other Poems (1914)
He edited The complete Poetical Works of Percy Bysshe Shelley (1892); Lamb's Essays of Elia (1892); The Works of Edgar Allan Poe, with E. C. Stedman (1895); and Select Poems of Aubrey de Vere (1894). He wrote compositions in the "National Studies in American Letters," and Columbia University Studies in Comparative Literature, (nine volumes).
Quotes
"Defeat is not the worst of failures. Not to have tried is the true failure."
"The sense that someone else cares always helps, because it is the sense of love"
"If you can't have faith in what is held up to you for faith, you must find things to believe in yourself, for a life without faith in something is too narrow a space to live." [6]
References
The Book Buyer, Volume 8, p.7, (1892) Charles Scribner's Sons, New York
Encyclopædia Britannica. 11th edition, vol 1, pp. xxvii and 831–842.
Conway, W. Martin (31 March 1883). "Review of A History of Wood-Engraving by G. E. Woodberry". 23 (569): 226–227.
George E. Woodberry Quotes—The Quotations Page at www.quotationspage.com
George E. Woodberry quotes at en.thinkexist.com
George E. Woodberry Quotes—The Quotations